За да се упражни това право от страна на потребителя е необходимо да са реализирани визираните в Закона за защита на потребителя основания за разваляне на договора, а с това възниква и задължението на търговеца да възстанови заплатената сума, както и направените допълнителни разходи. Трябва да е била предявена рекламация при търговеца, относно потребителска стока в гаранционен срок, поради настъпване на несъответствие с договора за продажба. В изискуемия от ЗЗП едномесечен преклузивен срок – търговецът трябва да не се е произнесъл или несъответствието да не е отстранено.
Развалянето на договара се осъществява по правилата на чл. 87 от ЗЗД – извънсъдебно. Съобщението до неизправната страна трябва да е писмено в този случай. Ако търговецът не изпълни законовите изисквания, това е основание да се търси срещу него административна и съдебна отговорност. Административната отговорност се реализира от Комисията за защита на потребителите, която е компетентна да прилага предвидените в ЗЗП административно-наказателни разпоредби. За възстановяване на сумата по договора, ако предходните мероприятия не дадат резултат е необходимо да се заведе иск пред съда, който да установи, че договора е развален и да осъди ответника да заплати цената на потребителската стока, както и евентуалните допълнителни разходи, които са направени в хода на рекламационния процес.